دیزج خلیل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دیزج خلیل
نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1396
بازدید : 317
نویسنده : بيك بابا

سیمای دیزج خلیل, [11.02.18 21:01]
 آیا میدانستید:
در وقف نامه ربع رشیدی( مجتبی مینوی- ایرج افشار 2536 تهران) در چندین صفحه به موقوفات منطقه شبستر اشاره شده به 4 مورد آن که محدوده دیزج خلیل فعلی را می تواند شامل باشد ( نیاز به بررسی عمیق تر دارد.
1-شماره 42 ص259(اراضی کی معروف است به دیوه سنگ و حدود آن متصل است به ابار قناتی معروف است به انشاء امیر علاالدین و باغ مجد آباد و طریق قریه شبستر و به مسیل و باغ شمس آباد و فرس نوران (نوشته نامعلوم) ابوبکربن جبرائیل بالتوابع و لواحق. ( بحث روی علا الدین است)
2-شماره 61 ص 261(باغ که بعضی از آن مغروس و بعضی زمین های ساده است از باغات قریه وایقان از ناحیه ارونق بعد از تملک و احیاء شرعی ، و این باغ متصل است به راه شبستر از وایقان و شارع کوزه کنان و اراضی نبال بند و تل معروف به سنقریان و به آبار قنات امیرعلالدین فلکی با تمامیت سه کاریز که جهت این باغ انشاء و احیا ء کرده است ، قنات هاشمی و قنات معروف به خشکوه و قنات کمان گران و آبار آنها منتهی می شود به موقع یلاسها و وشت و توابع و لوایح.
3-شماره 84( کاهریز امیر علاالدین فلکی در قر(--) من ناحیت ارونق ، و نوهه آن در موضعی است که معروف است به کوی مقصوران و باغ شمس آباد متصل به راه دیه شبستر و باغ این ضعیف واقف مشهور به رشید آباد و باغستان لاوند.




:: برچسب‌ها: دیزج خلیل , ,



مطالب مرتبط با این پست
.